Mercedes Klasy S – ikona prestiżu

Kontakt

Mercedes Klasy S – ikona prestiżu

 

Przez lata ciężkiej pracy i ewolucji Mercedes Klasy S stał się prawdziwą ikoną luksusu. Prześledźmy wszystkie generacje flagowej limuzyny ze Stuttgartu.

Historia dużych, luksusowych Mercedesów sięga 1930 roku, kiedy to do sprzedaży trafił model 770, produkowany w dwóch seriach aż do 1943 roku. Łącznie powstało 205 egzemplarzy tego auta, a dzisiaj znany jest on przede wszystkim jako ulubiona limuzyna dygnitarzy III Rzeszy, w tym Adolfa Hitlera czy Hermanna Goeringa.

Oficjalnie określenia modelowego Klasa S zaczęto używać dopiero w latach 70. ubiegłego wieku, kiedy to zakończono produkcję Mercedesów W108/W109 i zaprezentowano jego następcę. Warto pamiętać o tym, że to właśnie Mercedes W109, czyli 300 SEL był pierwszą luksusową limuzyną ze Stuttgartu, do której zamontowano monstrualny silnik o pojemności 6,3 l, który rozpędzał auto do prędkości 220 km/h. Warto wspomnieć, że było to w latach 60. ubiegłego wieku!

Mercedes Klasy S W116 1972 – 1980

Pierwszy model Mercedesa oficjalnie nazwany Klasą S. Produkowany przez 8 lat w zakładach w Stuttgarcie zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1974. Łącznie powstało niemal pół miliona egzemplarzy tej luksusowej limuzyny, która w wersji prototypowej powstała także jako kombi. Gdyby ta wersja weszła do produkcji, byłaby to pierwsza luksusowa limuzyna z takim bagażnikiem i jednocześnie pierwsze kombi w historii niemieckiej marki.

Mercedes Klasy S W126 1979 – 1991

Piękna linia boczna tego auta nadal może się podobać, znacznie nowocześniejszy wygląd w stosunku do poprzednika zagwarantował długowieczność generacji W126. Model ten oferowany był aż do 1991 roku, a rok dłużej produkowano wersję coupe, którą oznaczono jako SEC. Nowością na tamte czasy były wentylowane przednie tarcze hamulcowe oraz seryjnie montowany system ABS.

Mercedes Klasy S W140 1991 – 1998

Mówi się, że to właśnie W140 ugruntował pozycję Mercedesa, jako producenta luksusowych limuzyn. Ta generacja Klasy S była wykorzystywana jako rządowa limuzyna niemal w każdym kraju na całym świecie. Mercedes W140 to prawdziwa ikona wygody i luksusu, która w topowej wersji S600 napędzana była monstrualnym silnikiem V12 o pojemności 6,0 l, który generował aż 394 KM oraz 570 Nm momentu obrotowego.

Mercedes Klasy S W220 1998 – 2005

Opływowa stylistyka i bardziej zgrabna sylwetka, a także mnóstwo nowoczesnej technologii, to najbardziej charakterystyczne cechy Mercedesa Klasy S W220. Ta generacja Klasy S uwielbiana jest za system aktywnego zawieszenia Airmatic, który gwarantował niesamowity komfort tłumienia nierówności. Do głosu doszedł wówczas także nadworny tuner Mercedesa, firma AMG, która przygotowała przepotężne wersje osiągające moc nawet 612 KM i prędkość maksymalną dochodzącą do 300 km/h.

Mercedes Klasy S W221 2005 – 2013

W miejsce prędkościomierza pojawił się ciekłokrystaliczny wyświetlacz, a na szczycie deski rozdzielczej znalazł się wyświetlacz LCD do zarządzania całą elektroniką. Fotele z bardziej zaawansowaną funkcją masażu, wentylacją czy aktywny tempomat, w Mercedesie W221 nie były żadną nowością. Na rynku europejskim klienci wybierali często wersje z trzylitrowym turbodieslem 3,0 CDI, który gwarantował dobre osiągi przy bardzo umiarkowanym apetycie na paliwo.

Mercedes Klasy S W222 2013 –

Najnowsza odsłona Mercedesa Klasy S to prawdziwa ikona lokomocji. Jakość wykończenia wnętrza i zastosowanych w nim materiałów nie odbiega nawet od produktów takich marek jak Rolls-Royce czy Bentley. Dbałość o każdy detal i niesamowicie zaawansowane rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa sprawiają, że nowa Klasa S jest jak wyjątkowe dzieło sztuki, które stworzyli prawdziwi artyści inżynierii ze Stuttgartu.

Masz problem z Mercedesem? Zadzwoń lub napisz!Kontakt