Mercedes Klasy E – niemiecka solidność

Kontakt

Mercedes Klasy E – niemiecka solidność

 

Średniej wielkości limuzyny ze Stuttgartu już od trzech dekad określane są jako Mercedes Klasy E. Przez lata auta te zapracowały na szacunek oferując wyjątkowy komfort jazdy oraz wysoką trwałość.

Tak naprawdę historia średniej wielkości limuzyn Mercedes-Benz sięga modelu W120 produkowanego jeszcze na początku lat 50. ubiegłego wieku. Auto oferowane było z silnikami benzynowymi oraz Dieslami, co w tamtym czasie wcale nie było na porządku dziennym.

Później nastała era nieco zapomnianego już W110 z charakterystycznymi wyłupiastymi światłami, który to zastąpił Mercedes W114/W115, spotykany na drogach jeszcze w latach 90. To właśnie jego następca był jednym z najważniejszych modeli w historii marki Mercedes-Benz i prawdopodobnie jednym z najbardziej cenionych aut w dziejach motoryzacji.

Chodzi oczywiście o Mercedesa W123, czyli legendarną już beczkę. Łącznie wyprodukowano prawie 2,7 mln egzemplarzy tego auta, które oferowane było jako sedan, coupe oraz po raz pierwszy, z nadwoziem typu kombi. Ceniony przez wszystkich W123 produkowany był od 1975 aż do 1986 roku, kiedy to zastąpiono go modelem W124, będącym po raz pierwszy określonym jako Mercedes Klasy E.

Mercedes Klasy E W124 1984 – 1997

Pierwsza w historii Klasa E, w początkowych latach produkcji sprzedawana była jako Mercedes W124. Auto klasy średniej wyższej oferowano jako sedan, kombi, coupe, a także w osiągającej dziś astronomiczne wartości odmianie cabrio. Ulubieniec taksówkarzy zbliżył się liczbą wyprodukowanych egzemplarzy do swojego poprzednika, będąc produkowanym przez aż 13 lat.

Mercedes Klasy E W210 1997 – 2003

Nowe tysiąclecie przyniosła spore zmiany w niemieckich zakładach. Legendarny stylista Bruno Sacco, odpowiadający za prawie wszystkie Mercedesy, postanowił zaryzykować i zaproponować klientom coś zupełnie innego. Tak powstał Mercedes Klasy E W210, czyli charakterystyczny okularnik. Auto oferowane było w trzech liniach stylistycznych różniących się od siebie zawieszeniem, listwami bocznymi czy tylnymi reflektorami – Classic, Elegance oraz Avantgarde.

Mercedes Klasy E W211 2002 – 2009

Klasa E generacji W211 to bardziej zaawansowane i poprawione nawiązanie do poprzednika. Limuzyna klasy średniej wyższej ze Stuttgartu charakteryzuje się bardziej opływowym nadwoziem, poprawioną gamą jednostek napędowych, a także siedmiobiegową automatyczną przekładnią, która znalazła się w tym modelu po faceliftingu. Mercedesowi udało się także częściowo rozwiązać problem rdzy – część elementów W211 wykonana jest z aluminium, gdyż właściciele poprzedniej wersji Klasy E mocno skarżyli się na korozję nadwozia.

Mercedes Klasy E W212 2009 – 2016

Historia zatoczyła koło i wraz z faceliftingiem Mercedesa Klasy E generacji W212, auto powróciło do stylistyki W124. Projektanci stworzyli spójne przednie reflektory, a drążek automatycznej skrzyni biegów powędrował z konsoli środkowej za koło kierownicy. Samochód produkowany był ponownie tylko przez 7 lat, walcząc o klientów z takimi autami jak BMW Serii 5 F10 czy Audi A6 C7.

Mercedes Klasy E W213 2016 –

Najnowsza odsłona Mercedesa Klasy E W213 to całkowite zerwanie z poprzednikiem. Kierowca może mieć przed oczami dwa ciekłokrystaliczne wyświetlacze z systemami multimedialnymi, zamiast klasycznych wskazówek zegarów. Aktywne zawieszenie dba o odpowiedni komfort, nowoczesne silniki cechują się umiarkowanym zużyciem paliwa i świetnymi osiągami, a systemy elektroniczne czuwają nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów.

Mercedes Klasy E to historia pełna zaufania i troski o to co najważniejsze, o bezpieczeństwo i zadowolenie klienta. To właśnie te modele pokonują gigantyczne przebiegi i odwdzięczają się niezawodnością oraz zapewniają wyjątkowy komfort podróżowania.

Masz problem z Mercedesem? Zadzwoń lub napisz!Kontakt